Reklamowe banery internetowe nie odeszły jeszcze do lamusa. Wciąż warto z nich korzystać, jednak czy to dobry sposób na poprawę widoczności?
Reklamowe banery internetowe należą wciąż do jednego z najpopularniejszych sposobów na promowanie swojego biznesu w sieci. Budując świadomość marki wśród klientów, firmy często sięgają po interaktywne i animowane obiekty graficzne. Czy tego typu reklama w sieci ma jeszcze przełożenie na faktyczne zainteresowanie i ruch organiczny na stronie? Sprawdźmy, w jaki sposób baner może poprawić widoczność online.
Czym są reklamowe banery internetowe?
Banery internetowe to forma reklamy, którą od wielu lat z powodzeniem wykorzystuje się na stronach internetowych. Polega ona na stworzeniu grafiki statycznej lub animacji, która będzie połączona z przekierowaniem na inną witrynę. Po kliknięciu w dany baner, w nowym oknie lub w nowej karcie przeglądarki powinna się otworzyć strona docelowa.
Zadaniem reklamowych banerów internetowych jest generowanie organicznego ruchu na konkretnej witrynie. Często wywoływane są one przez centralny serwer z reklamami, jednak dotyczą wówczas spersonalizowanych reklam przygotowanych dla konkretnego użytkownika. Pod tym względem reklamy internetowe jako takie mają za zadanie docierać do wybranych grup odbiorców celem zwiększenia szans na reakcję ze strony użytkowników sieci.
Jak wygląda baner reklamowy w Internecie?
Jeśli nie korzystasz z żadnych wtyczek blokujących reklamy (adblockerów), z pewnością choć raz spotkałeś się z banerem reklamowym. Ze względu na ich format, dzielimy je zwykle na trzy główne grupy:
- Kwadrat y i okienka pop-up,
- Bannery i przyciski,
- Skyscrapers (banery pionowe).
Wśród powyższych grup wyróżnić można kolejne typy reklam, które różnią się od siebie rozmiarem i skalą. Często umieszczane są w bocznych paskach nawigacyjnych lub stopce strony, choć niektórzy dodają je również do treści kolumny głównej.
W ostatnich latach na popularności zyskały animowane banery, które lepiej przyciągają uwagę odbiorcy, niż te statyczne. Niektóre z nich potrafią być małymi dziełami sztuki, a nawet zawierać elementy interaktywne! Baner taki może zawierać w sobie mini grę, quiz, zagadkę lub inny element rozrywkowy.
Możliwości projektowania banerów reklamowych są też praktycznie nieograniczone. Potrzebujesz takiej formy graficznej dla swojego biznesu? Odezwij się do nas! Ekipa firmy Grafbaza z nieskrywaną przyjemnością przygotuje dla Ciebie unikatowy baner internetowy.
Czy banery reklamowe mogą poprawić ruch na stronie?
Wszystko sprowadza nas do finalnej kwestii – czy banery reklamowe warto jeszcze tworzyć i publikować na stronach? W jaki sposób ich pozycja przekłada się na generowanie organicznego ruchu nowych odbiorców?
Stworzenie banneru dla swojej działalności internetowej wciąż ma sens, tym bardziej, gdy mówimy o afiliacji. Jeżeli możesz umieścić baner reklamowy na czyjejś stronie, narzędzie to będzie przekierowywać klientów do Ciebie. Tego typu współpraca często pojawia się w przypadku proponowania produktów komplementarnych.
Banery warto tworzyć i publikować, gdyż mogą przełożyć się na wzrost zainteresowania Twoją witryną. Organiczny ruch nowych odbiorców zapewnisz sobie, gdy Twój baner będzie faktycznie wyjątkowy. Dlatego też należy stworzyć takie grafiki, obok których użytkownicy nie przejdą obojętnie. Tego typu treści znajdziesz w ofercie Grafbazy, zatem zapraszamy do kontaktu z nami!